راهنمای خرید

بهترین جنس پارچه برای لباس زیر و لباس خواب زنانه چیست؟

بهترین جنس پارچه برای لباس زیر و لباس خواب زنانه چیست؟

جنس پارچه برای لباس زیر یکی از پارامترها و نکات مهم در انتخاب آن است، چرا که عدم انتخاب صحیح در این زمینه می‌تواند عوارضی همچون حساسیت، عفونت و یا عدم راحتی و آسایش را در حین استفاده در پی داشته باشد.

با توجه به تنوع طرح‌ها و پارچه‌های مورد استفاده در لباس زیر و لباس خواب زنانه، ممکن است در انتخاب مناسب‌ترین نوع آن دچار سرگردانی شوید، از این رو در این مقاله قصد داریم به بررسی نکاتی در این زمینه بپردازیم و چند نمونه از بهترین جنس پارچه برای لباس خواب و لباس زیر زنانه را بررسی کرده و مورد ارزیابی قرار دهیم.

اگر قصد خرید پارچه با بهترین کیفیت و ارزان ترین قیمت را دارید بهتر است سری به فروشگاه ما ایران آستری بزنید.

ویژگی های بهترین پارچه برای لباس زیر و لباس خواب

در انتخاب لباس زیر و لباس خواب علاوه بر طراحی و دوخت آن می‌بایست دقت کنید که از چه نوع پارچه‌ای در تولید آن استفاده شده است، از مهم‌ترین مشخصه‌های بهترین جنس پارچه برای لباس خواب و لباس زیر عدم ایجاد حساسیت برای پوست است، به دلیل تماس مستقیم و طولانی مدت این نوع پوشاک با پوست، باید حتما ضد حساسیت و سازگار با انواع پوست باشند.

از دیگر مواردی که در انتخاب لباس زیر باید در نظر گرفت قابلیت تنفس‌پذیری و تبادل هوای آن است، علاوه بر این قابلیت جذب رطوبت بالا نیز مهم است تا تعریق و رطوبت بدن را جذب نماید، در تولید این نوع پوشاک می‌بایست از پارچه‌های لطیف و نرم استفاده شود تا باعث ایجاد آسایش و راحتی حین در طول زمان  استفاده باشند، ضخامت و گرماژ پارچه نباید بالا باشد و اصولا بهتر است از پارچه‌های ظریف‌تر در دوخت این نوع پوشاک استفاده شود.

دوام و ماندگاری طولانی مدت طی استفاده مکرر و شستشوی مداوم نیز از دیگر مواردی است که در انتخاب این نوع البسه باید مد نظر باشد، علاوه بر نکات کاربردی که اشاره شد، ظاهر و زیبایی این پارچه‌ها نیز اهمیت بسیاری دارد.

پارچه پنبه ای برای لباس زیر

اصولا الیاف طبیعی سازگاری بسیار بالایی با انواع پوست‌ دارند، به همین دلیل یکی از پرکاربردترین و بهترین جنس پارچه برای لباس زیر پنبه است، عدم حساسیت و قابلیت تبادل هوا سبب پرطرفدار بودن آن می باشد، قیمت مناسب، دوام و کیفیت بالا طی استفاده مکرر از دیگر مشخصه‌های این نوع پارچه‌ها محسوب می‌شود، برای همین گزینه مناسبی برای لباس زیر روزمره است.

پارچه کتان برای لباس زیر زنانه

کتان نیز از الیاف طبیعی است که از گیاه کتان به دست می‌آید و سبب بروز حساسیت نمی‌شود، با توجه به اینکه ضخامت کتان از پنبه بیشتر است معمولا در ترکیب با سایر پارچه‌ها به کار می‌رود.

پارچه ابریشم برای لباس خواب زنانه

ابریشم همواره از لوکس‌ترین و جذاب‌ترین پارچه‌ها در صنایع مد و پوشاک بوده که طرفداران زیادی نیز دارد، ابریشم که از پیله‌های کرم ابریشم به دست می‌آید در عین لطافت، مقاومت خوبی نیز دارد. از جمله پرکاربردترین مواد اولیه در تولید پوشاک لوکس و همچنین یکی از بهترین جنس پارچه‌ها برای لباس خواب زنانه است، البته باید توجه داشت که قیمت این تولیدات نسبتا گران است. در گذشته برای نمایش فاصله طبقاتی در جامعه لباس نقش مهمی داشت اگر کلمه لوکس برای پوشاک ابریشمی به کار می‌رود تنها به دلیل کمیاب بودن این نوع پارچه است.

پارچه گیپور برای لباس خواب زنانه

پارچه گیپور نیز از دیگر مواردی است که در طراحی و دوخت لباس زنانه بسیار کاربرد دارد، از این نوع پارچه‌ها برای تولید لباس‌های فانتزی و مجلسی استفاده می‌شود، استفاده از این نوع پارچه در تزئینات لباس زیر و لباس خواب زنانه بسیار رایج است.

پارچه حریر برای لباس زیر زنانه

پارچه‌های حریر تنوع بالایی دارند مانند کرپ حریر، حریر کریشه، حریر ژوژت، حریر نخی و حریر ساتن که همه از این نوع پارچه زیبا محسوب می‌شوند. سبکی این پارچه در کنار راحتی و عدم بروز حساسیت، سبب کاربرد گسترده آن در صنعت مد و پوشاک گردیده است، به دلیل زیبایی این نوع پارچه‌ها، از انواع حریر می‌توان در دوخت لباس‌های زیر و لباس خواب شیک و لوکس استفاده نمود، تنوع جنس حریر می‌تواند آن را یکی از بهترین گزینه‌ها برای پارچه لباس زیر زنانه سازد، به طوری که به تنهایی و یا با آستر قابل طراحی می‌باشد.

لباس زیر جنس بامبو

الیاف بامبو نیز به عنوان یک پارچه‌ طبیعی می‌تواند یکی از انتخاب‌ها برای تولید لباس زیر باشد، از مشخصه‌های مهم الیاف بامبو به ضد باکتری بودن و عدم بروز عوارض و حساسیت‌های پوستی اشاره کرد.

علاوه بر این الیاف بامبو خاصیت جذب رطوبت بدن را دارد و احساس راحتی حین تعریق ایجاد می کند، از این رو برای افرادی که پوست‌های بسیار حساسی دارند؛ یک انتخاب مناسب است.

پارچه ویسکوز برای لباس زیر زنانه

امروزه از پارچه‌های ویسکوز به صورت گسترده در تولیدات پوشاک زیر استفاده می‌شود، ویسکوز در بین مردم اغلب با نام پارچه‌های گیاهی شناخته می‌شود.

تنوع رنگ، نرمی و لطافت، سبکی و راحتی از مهم‌ترین مشخصه‌های این نوع لباس‌های زیر اط جنس ویسکوز است و انتخاب مناسبی برای استفاده روزمره و طولانی مدت محسوب می‌شود.

پارچه ویسکوز یکی از پر کاربرد ترین پارچه ها برای دوخت لباس زیر زنانه و انواع پوشاک است که در ایران آستری با بهترین قیمت و کیفیت موجود است

برای مشاهده و خرید پارچه ویسکوز همین حالا کلیک کنید.

لباس زیر با پارچه ریون

تولید پارچه ریون با استفاده از الیاف طبیعی و با استفاده از تکنیک‌های صنعتی انجام می‌شود، تنوع زیادی در پارچه‌های ریون وجود دارد و هر کدام مشخصه‌های مختلفی را دارند.

اگر چه از نظر ظاهری ممکن است مشابه ابریشم، پنبه و کتان باشند ولی تفاوت‌هایی نیز دارد، به دلیل سبکی و خنکی این نوع پارچه و همچنین قابلیت جذب رطوبت برای لباس خواب و لباس زیر بسیار مطلوب هستند.

جمع بندی

در این مقاله با نکاتی پیرامون انتخاب بهترین جنس پارچه برای لباس زیر و لباس خواب زنانه آشنا شدیم، همان طور که اشاره شد با توجه به تماس زیاد و طولانی مدت این نوع پوشاک با پوست، دقت در انتخاب پارچه آن اهمیت ویژه‌ای دارد تا از بروز مشکلات پوستی پیشگیری نماید.

علاوه بر آن زیبایی و جذابیت این پوشاک نیز برای بانوان اهمیت بسیاری دارد، انواع پارچه با الیاف طبیعی شامل پنبه، کتان و ابریشم اصولا یکی از بهترین و مناسب‌ترین انتخاب‌‌ها محسوب می شوند، الیاف ترکیبی با الیاف مصنوعی نیز در این زمینه مورد استفاده قرار می‌گیرد که انواع سلایق را پوشش خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید