دانستنی

جدید ترین روش های تزیین با پارچه ساتن در سالن ها، دیوار و سقف

روش‌های بسیار متنوعی برای تزئین دیوارها، سقف و ستون‌های سالن وجود دارد و یکی از بهترین و خلاقانه‌ترین روش‌ها، تزیین دیوار با پارچه است. پارچه‌های ساتن و حریر و همچنین منسوجات جنس نمد برای تزیین سالن بسیار پرطرفدار هستند. این جنس پارچه‌ها طرح و رنگ‌های فوق العاده گوناگونی دارند و همین ویژگی باعث می‌شود به نتیجه رضایت‌بخش تری دست یابید.

تزیین دیوار، سقف و ستون‌های سالن با پارچه کار چندان سختی نیست اما نیازمند سلیقه، دانش زیبایی‌شناسی و همچنین دقت و تمرکز بالاست برای اینکه رنگ‌ها و طرح‌ها را به‌خوبی با هم هماهنگ کنید. در این مطلب از فروشگاه ایران آستری با ما همراه باشید و همچنین کمیاب‌ترین و با کیفیت‌ترین پارچه‌ها را از ما بخواهید.

تزیین دیوار با پارچه‌های رنگی ساتن

پارچه ساتن پارچه‌ای لطیف، درخشان و فوق‌العاده شیک است که نه‌تنها در دوخت انواع لباس، بلکه در پوشاندن و تزیین دیوارها و سقف سالن نیز کاربرد دارد. جدیدترین روش‌های تزیین با پارچه ساتن همه نتیجه ابتکار و خلاقیت ذهنی افراد هستند. تصور نکنید تزیین دیوار با پارچه ساتن کار دشوار و پیچیده‌ای است؛ این کار نیاز به خلاقیت دارد و این بدان معنی نیست که باید به‌دنبال طرح‌های عجیب و دشوار باشید. اتفاقا اغلب طرح‌های دلنشین و شیک، به‌طورکلی ساده هستند و با جلوه و جذابیت پارچه ساتن زیبا به‌نظر می‌رسند.

پارچه ساتن را می‌توانید در ترکیب با پارچه حریر و تور و یا به‌صورت آویزان بر روی میله و حلقه به‌کار ببرید. این میله‌ و حلقه مخصوص تزئینات سالن هستند و با وزن کم بر روی دیوار نصب می‌شوند. پارچه ساتن برای ایجاد طرح‌های متنوع و جذاب نیازمند یک تکیه ‌گاه و پایه است که این مشکل با کمک میله‌های ویژه برطرف می‌شود. باید به ‌طوری پارچه‌ها را بر روی دیوار فیکس کنید که پس از اتمام جشن و جمع کردن تزیینات، ردی از آن بر دیوار نماند. همچنین مسئله حائز اهمیت دیگر، رعایت تمیزی و جزئیات کار است که باید در طی طراحی و تزیین سالن آن را به ‌خاطر داشته باشید.

چرا پارچه ساتن را برای تزئینات دیدار و سقف انتخاب کنیم؟

پارچه ساتن بافت در ظاهر نازک اما بسیار منظم و زیبایی دارد، همین موضوع نیز باعث درخشش آن می‌شود. اگر در فروشگاه‌های پارچه دقت کنید، پارچه ساتن یکی از بیشترین تنوع رنگی‌ها را دارد و این‌گونه می‌تواند دل مخاطبان مختلف با سلایق گوناگون را از آن خود کند. بافت لغزنده و شفافی که در یک طرف پارچه ساتن وجود دارد، کمک می‌کند در هنگام ایجاد طرح‌های تزئینات بر دیوار، شکل گیری طرح بسیار ساده باشد و با کمترین زحمت، لختی و موج‌های مورد نظر ایجاد شوند. در کنار پارچه ساتن، پارچه حریر نیز برخی از این ویژگی‌ها را دارد و گاها به‌عنوان مکمل ساتن در تزئینات سالن به‌ کار می‌رود‌. همچنین تور نوعی پارچه مات و مکمل برای ساتن محسوب می‌شود.

مزایای تزئینات سالن جشن با پارچه ساتن

اولین مزیتی که می‌توان برای تزیین دیوار و سقف با پارچه از آن یاد کرد، صرفه اقتصادی این روش است. اغلب روش‌های تزیین و تغییر دکوراسیون هزینه بسیار زیادی را می‌طلبند که خوشبختانه انجام تزیینات با پارچه این هزینه را به حداقل می‌رساند. این مزیت کمک می‌کند در جشن‌های متعدد و مکرر تنوع و ابتکارات زیادی را به خرج دهید و نگران هزینه نباشید. خصوصا اگر پارچه‌های مورد نیازتان را از فروشگاهی معتبر و منصف تهیه نمایید، هزینه به ‌طرز شگفت‌انگیزی کاهش می‌یابد.

  • مزیت بعدی، سهولت کار با پارچه برای انجام تزیینات است. می‌توان انواع ساز و کار موقت و آسان را برای فیکس کردن طرح‌های پارچه بر در و دیوار و سقف و ستون مورد استفاده قرار داد. نهایت ابزاری که برای این کار می‌خواهید یک میله یا حلقه برای ایجاد تکیه ‌گاه و یک نردبان برای نصب پارچه روی سقف و دیوارها است.
  • به کار بردن پارچه در دکوراسیون سالن جشن، به بهترین نحو ممکن نشان می‌دهد که شما به‌عنوان میزبان تا چه حد از لطافت روحیه، سلیقه و خلاقیت برخوردار هستید. بی‌شک پارچه‌های زیبا و خوش رنگ حریر و ساتن انتخاب عالی برای القای این حس به مهمانان هستند.

مهمترین نکات در تزیین با پارچه ساتن

  • برای نصب پارچه روی سقف و دیوارها به احتمال زیاد باید از یک نردبام متوسط یا بزرگ استفاده کنید. در هنگام بالا و پایین رفتن از نردبام و همچنین در هنگام نصب پارچه نکات ایمنی و احتیاط لازم را درنظر داشته باشید.
  • قرارگیری پارچه‌ها در ارتفاع سقف و دیوار، و همچنین دیزاین آن‌ها در طرح‌های مختلف تمیز کردن تزیینات را کمی دشوارتر می‌کند. سعی کنید با جارو کشیدن و تمیز کردن مداوم محیط از نشستن گردوخاک بر سطح تزئینات بکاهید.
  • در انتخاب پارچه ساتن و حریر مناسب تزئینات حساس و دقیق باشید و از کارشناسان این حوزه کمک بگیرید‌. بسیار مهم است پارچه‌ای که تهیه می‌کنید، با رنگ‌های اصلی محیط همخوانی داشته باشد. بهتر است در این مواقع به فروشگاهی مراجعه کنید که طرح‌های متنوعتری را در خود جای داده باشد و بتواند هرآنچه که می‌خواهید را در اختیارتان قرار دهد.

تزیین-با-پارچه-ساتن تزیین-دیوار-با-پارچه‌های-رنگی-ساتن

خرید پارچه ساتن برای تزیینات سالن

اولین و مهمترین گامی که برای خرید پارچه ساتن مخصوص تزئینات سقف، دیوارها و ستون‌ باید بردارید، بررسی دقیق فضا است. با کمک شخصی هنرمند و باتجربه در این زمینه  می‌توانید متوجه شوید که چه رنگی از پارچه ترکیب بهتری از رنگ را برایتان خواهد داشت‌. همچنین در این زمان به‌طور تقریبی می‌توانید مقدار پارچه مورد نیاز خود را پیدا کنید. برای خرید پارچه با قیمت عمده بهتر است از یک فروشگاه معتبر و خوش سابقه خرید نمایید تا خیال‌تان از بابت کیفیت آن راحت راحت باشد، فروشگاه ایران پیشنهاد ما به شماست که از هر نظر قابل قبول است. همین حالا از فروشگاه ما دیدن فرمایید:

خرید انواع پارچه ساتن 

دیدگاهتان را بنویسید