راهنمای خرید

راهنمای جامع انتخاب بهترین پارچه آستری برای لباس

راهنمای جامع انتخاب بهترین پارچه آستری برای لباس

احتمالا تا به حال برای شما هم پیش آمده که برای دوخت لباس خود نیاز به پارچه آستری پیدا کرده باشید. البته اگر طراح و تولید کننده لباس باشید، به طور مکرر به پارچه‌ آستری برای دوخت سفارشات خود نیاز دارید. اهمیت استفاده از این نوع پارچه‌ها به دلیل ویژگی‌هایی است که هر یک از انواع مختلف آن دارند.

پارچه‌های آستری با توجه به الیافی که برای آن‌ها استفاده شده و همچنین ویژگی‌هایی که دارند، کاربرد گسترده‌ای پیدا کرده‌اند. این مطلب به عنوان یک راهنمای جامع انتخاب بهترین پارچه آستری برای لباس، به شما در انتخاب پارچه آستری مناسب‌تان کمک خواهد کرد.

 

کاربرد پارچه‌های آستری

همانطور که در مقدمه نیز به آن اشاره کردیم پارچه‌های آستری با توجه به انواع مختلفی که دارند، کاربردهای مختلف زیادی دارند. مهم‌ترین کاربردهای این محصول:

  • پارچه آستری ابریشمی که به دلیل الیاف سازنده آن، بسیار لطیف و نرم است، برای تولید انواع لباس‌های حریر و مجلسی کاربرد دارند.
  • آستر باتیست به خاطر ویژگی خاص ضد تعریق بودن، به عنوان لایه زیرین لباس‌های عروس و خواب مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • پارچه آستری نخی تولید شده از الیاف طبیعی خالص ویژگی ضد حساسیت داشته و برای تولید لباس کودکان و افرادی که حساسیت پوستی دارند، مناسب است.
  • استر ساتن که به خاطر ضخامت و براق بودن برای دوخت لباس‌های مجلسی مخصوصا لباس‌های با پارچه توری و گیپوری کاربرد زیادی دارند.
  • آستر از جنس کرک؛ وجود الیاف کرکی روی سطح آن، این پارچه را برای تولید لباس‌های زمستانی مناسب کرده است.
  • پارچه استر مخمل به خاطر ضخامت زیادی که دارد، گرمای درون لباس را بیشتر از دیگر انواع آستری نگه می‌دارد. همین ویژگی این پارچه، آن را به گزینه مناسب برای دوخت در لباس‌های گرم زمستانی تبدیل کرده است.

علاوه بر مواردی که گفتیم دیگر انواع پارچه‌های آستری نیز با توجه به ویژگی‌هایی که دارند، کاربردهای مختلفی در تولید و دوخت انواع لباس دارند.

راهنمای خرید پارچه آستری با کیفیت بالا و قیمت مناسب

این روزها یافتن اجناس درجه یک و باکیفیت کار هرکسی نیست و تنها کسانی می‌توانند این اجناس را پیدا کنند که هزینه‌های هنگفتی را صرف خرید آن جنس کرده باشند و یا مستقیما بهترین فروشنده این اجناس را بشناسند. البته یک راه سومی نیز وجود دارد که از لحاظ کیفیت کاملا خیالتان راحت است و در کنار آن می‌توانید بدون واسطه به عمده فروش آن کالا دست پیدا کنید.

در این صورت پیشنهاد ما به شما جهت خرید پارچه آستری با کیفیت بالا، انلاین شاپ ایران آستری است.

 

چگونه بهترین پارچه آستری برای لباس را انتخاب کنیم؟

برای این که بتوانید بهترین پارچه آستری برای لباس خود را انتخاب کنید، باید نکات مهمی را در نظر داشته باشید. از جمله مهم‌ترین نکاتی که برای انتخاب بهترین پارچه آستری برای لباس باید مد نظر قرار دهید، عبارتند از:

میزان کشی بودن پارچه

در صورتی که پارچه رویی لباس، استرج بوده یا حالت کشسانی داشته باشد، باید از آسترهای کشی یا استرج برای لایه زیرین آن استفاده کرد.

اندازه ضخامت پارچه رویی

اگر پارچه رویی لباس‌تان ضخیم باشد، بهتر است از پارچه آستری با ضخامت بالا برای زیر آن استفاده کنید و برعکس.

شستشوی پارچه آستری

اگر پارچه آستری که قرار است برای دوخت لباس‌تان استفاده کنید آبرفت داشته باشد، لباس‌تان زیبایی ظاهری خود را از دست خواهد داد. پس حتما پیش از این که اقدام به برش و دوخت پارچه آستری کنید، آن را شستشو دهید.

توجه به فصل

برای انتخاب پارچه آستری به فصلی که می‌خواهید از آن لباس استفاده کنید، توجه کنید. در غیر این صورت لباس‌تان کارایی خود را از دست داده یا از جلوه آن کاسته خواهد شد.

 

5 اشتباه رایج در استفاده از پارچه آستری

با توجه به بخش قبلی، دانستن اشتباهات رایج  در استفاده از پارچه آستری برای شما کار دشواری نخواهد بود. در ادامه 5 مورد از اشتباهات رایج در استفاده از پارچه آستری را بیان کرده و راه حل رویارویی با آن را برای شما بیان خواهیم کرد:

مطابقت نداشتن طرح و رنگ آستر و پارچه رویی لباس

وقتی می‌خواهید یک پارچه آستری برای لباس خود انتخاب کنید، باید ابتدا به تطابق طرح و رنگ آن با پارچه رویی توجه کنید. عدم تطابق این دو پارچه، یک ترکیب ضعیف را از نظر زیبایی شناسی در طراحی لباس به وجود می‌آورد.

 

عدم شستشوی پارچه آستری پیش از استفاده

همانطور که در نکات انتخاب بهترین پارچه آستری برای لباس هم گفتیم، عدم شستشوی آستری می‌تواند باعث قابل استفاده نبودن آن پس از شستشوی لباس‌تان شود.

عدم توجه و دقت در هنگام چسباندن آستر به پارچه رویی لباس

اگر در هنگام چسباندن آستری به پارچه رویی دقت کافی نداشته باشید، احتمالا نتیجه کارتان آن چیزی که انتظارش را داشتید نخواهد شد.

 

راحت نبودن پارچه آستری

در صورتی که پارچه استفاده شده به عنوان آستری برای صاحب آن راحت نباشد، احتمالا پوشیدن آن لباس برای او امکان‌پذیر نخواهد بود.

 

تنظیم نکردن لبه‌های پارچه آستری در برش و دوخت آن

نکته بسیار ظریف دوخت آستر برای لباس، در تنظیم لبه‌های آن در برش و دوخت لباس است. اگر در این مورد دقت و تمرکز کافی را نداشته باشید، نتیجه کارتان دلچسب نخواهد شد.

 

کلام پایانی

در این مقاله از سایت ایران آستری نکات مهمی را در قالب یک راهنمای جامع انتخاب بهترین پارچه آستری برای لباس بیان کردیم. اگر شما هم قصد خرید جزئی یا عمده انواع مختلف آستر را دارید، پیشنهاد ما تماس با کارشناسان ایران آستری است. کارشناسان باتجربه این مرکز با ارائه نکات مهم مشاوره‌ای در این زمینه، به شما در انتخاب بهترین پارچه آستری برای لباس و کسب و کارتان کمک می‌کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید