دانستنی

روش سنگ شور کردن لباس جین در منزل

روش سنگ شور کردن لباس جین در منزل

سنگ شور کردن لباس جین در منزل یکی از راه‌های تنوع بخشیدن به لباس‌های داخل کمدتان است. اکثر افراد وقتی لباس جین را خریداری می‌کنند، از این که ضخیم و خشن بایستد بیزارند و به دنبال راهی هستند تا از ضخامت آن کم کنند و ظاهری جدید به آن ببخشند. از آن جایی که فرآیند کهنه شدن و نازک شدن لباس‌های جین زمان بر است، سنگ شور کردن یکی از راه‌هایی است که می‌تواند شما را به هدفتان برساند. سنگ شور کردن مراحل و اصولی دارد که برای انجام دادن صحیح آن باید با آن‌ها آشنا شوید.

سنگ شور کردن چیست؟

اکثر افراد تصور می‌کنند که سنگ شویی نوعی اصطلاح است و به خود کلمه ارتباطی ندارد. در حقیقت این تصور غلط است و سنگ شور کردن لباس جین در منزل همان شستن لباس با سنگ است. نوع پارچه و ضخامت آن اندازه سنگ‌ها را تعیین می‌کند. هر چه قدر که وزن لباس و پارچه جین بیشتر باشد، باید سنگ‌های بزرگتری را برای سنگ شویی انتخاب کنید. در غیر این صورت برای لباس نازک و سبک، سنگ‌های کوچک کافی هستند.

پارچه جین به خودی خود می‌تواند زیبایی خاصی داشته باشد، اما برخی از افراد ترجیح می‌دهند که حالت لبس جین آن‌ها کمی کهنه باشد. کهنه کردن لباس‌ها کار زمان بر است، به همین دلیل باید از تکنیکی استفاده کرد که این کار را سرعت ببخشد. سنگ شور کردن لباس جین در منزل فرایندی است که در آن لباس‌های نو و تازه تولید شده جین ظاهری کهنه و قدیمی به خود می‌گیرند. برای این که نتایج دلخواه خود را به دست آورید، سنگ انتخاب شده باید اندازه و شکل مناسبی داشته باشد.

چرا لباس جین را باید سنگ شور کرد؟

لباس‌هایی که از پارچه جین در آن‌ها استفاده شده است، ممکن است ضخامت زیادی داشته باشند و پوشیدن آن‌ها سخت باشد. به همین دلیل، از فرایند سنگ شور کردن استفاده می‌کنند تا ضخامت پارچه را کمتر کنند. همچنین تولید کننده ممکن است بخواهد به پارچه جین یک ظاهر و مدل جدید بدهد. پس سنگ شور کردن یک راه خوب برای مدل دادن به پارچه جین خواهد بود.

همه شلوارها و لباس‌های جین سنگ شور نیستند. بلکه، زمانی این کار روی پارچه انجام می‌شود که بخواهید مدلی جدید به پارچه بدهید. اکثر افراد ترجیح می‌دهند از استایل‌های کلاسیک استفاده کنند. بنابراین، یک شلوار سنگ شور شده می‌تواند برای آن‌ها بسیار مناسب باشد. اگر شلوار یا لباسی در خانه دارید که سنگ شور نیست، می‌توانید سنگ شور کردن لباس جین در منزل را امتحان کنید تا طرح‌های متفاوتی را در کمدتان داشته باشید.

آیا سنگ شور کردن به پارچه آسیب می‌زند؟

سنگ‌هایی که برای سنگ شور کردن انتخاب می‌شوند، باید دارای ویژگی‌های خاصی باشند تا به پارچه آسیب نزنند. در حقیقت، انتخاب یک سنگ معمولی برای سنگ شور کردن مناسب نیست و ممکن است در حین عملیات به پارچه آسیب بزند. برای جلوگیری از این موضوع، باید سنگی را انتخاب کنید که سطح صاف و نرمی داشته باشد تا به راحتی روی پارچه جین حرکت کند.

سنگ پا، یکی از سنگ‌هایی است برخی افراد از آن برای سنگ شور کردن لباس جین در منزل استفاده می‌کنند. از آن جایی که سطح آن نه نرم است و نه خشن، انتخاب ایده آل برای سنگ شور کردن خواهد بود. در هنگام استفاده از سنگ پا باید نکاتی را رعایت کنید تا به پارچه جین آسیبی نرسد. کشیدن سنگ پا با فشار زیاد می‌تواند به پارچه جین لباس آسیب بزند.

نحوه سنگ شور کردن و مراحل آن

اگر سنگ پارچه را برای سنگ شور کردن لباس جین در منزل انتخاب می‌کنید، مراحل آن به شرح زیر هستند:

  • در ابتدا باید پارچه یا لباس جین را به مدت دو روز درون یک سطل آب و نمک قرار دهید تا لباس کاملا در آب فرو رود.
  • سپس پس از دو روز، لباس را بیرون آورده و با سنگ پا شروع به کشیدن روی نواحی دلخواه لباس کنید. فشاری که وارد می‌کنید باید سنگین باشد، اما به شدت نباشد تا به پارچه آسیب نزند. گرچه پارچه جین بسیار مقاوم است، اما بهتر است جوانب احتیاط را رعایت کنید.
  • پس از این که به میزان دلخواه سنگ پا را روی پارچه کشیدید، باید لباس را از سطل در بیاورید و در هوای آزاد آویزان کنید تا به طور کامل خشک شود.
  • به عنوان مرحله آخر باید لباس را با آب سرد شست و شو دهید. بهتر است این کار با ماشین لباسشویی انجام شود، زیرا تارهای کتان ظاهر شه و لباس جین ظاهری طبیعی‌تر خواهد گرفت.

سنگ شور کردن لباس جین در منزل با استفاده از کاغذ سنباده

یکی دیگر از راه‌هایی که می‌توانید با استفاده از آن لباس جین را سنگ شور کنید، کاتر و کاغذ سنباده است. قسمت‌هایی که می‌خواهید سنگ شور کنید را با گچ مشخص کنید. از کاتر برای ایجاد پارگی روی شلوار استفاده کنید، اما باید دقت کنید که میزان پارگی بیش از حد باشد، زیرا لباس یا شلوار سوراخ شده و دیگر قابل استفاده نخواهد بود. سپس برای سنگ شور کردن، لباس را روی سطح صافی قرار داده و با استفاده از کاغذ سنباده به آرامی روی نواحی دلخواه بکشید.

زمانی که به پارگی‌ها می‌رسید، باید این کار را به آرامی انجام دهید، زیرا ممکن است کشیدن کاغذ سنباده باعث باز شدن آن‌ها و سوراخ شدن لباس شود. این دو روش برای سنگ شور کردن لباس جین در منزل مناسب هستند. بسته به میزان مهارت و تجهیزات می‌توانید بهترین روش را برای سنگ شور کردن انتخاب کنید.

مزایای سنگ شور کردن پارچه جین

سنگ شور کردن لباس جین می‌تواند مزایایی داشته باشد که عبارتند از:

  • قدیمی شدن ظاهر لباس
  • کمتر شدن ضخامت و نازک بودن
  • ایجاد یک طرح جدید
  • ایجاد پارگی یا زاپ‌های متعدد

ایران آستری، بهترین مرجع خرید پارچه جین

سنگ شور کردن لباس جین در منزل ممکن است برای برخی افراد دشوار باشد و افراد فکر می‌کنند که از پس این کار بر نمی‌آیند. در حقیقت این روش سختی خاصی ندارد و با فرا گرفتن چند تکنیک مختلف می‌توانید آن را انجام دهید. اگر زمان کافی برای این کار را ندارید، می‌توانید شلوار یا لباس جین شنگ شور شده را خریداری کنید. ایران آستری، بهترین فروشگاه پارچه‌های جین سنگ شور شده است که می‌توانید پارچه مورد نظر خود را در سایت پیدا کنید. برای سفارش کافی است که به سایت مراجعه کرده یا با ما تماس بگیرید.

برای خرید پارچه جین از ایران آستری به این صفحه مراجعه کنید و با بهترین قیمت پارچه مد نظر خود را سفارش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید