دانستنی

پارچه جین (پارچه لی) کاغذی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

پارچه-جین-(پارچه-لی)-کاغذی-چیست-و-چه-کاربردهایی-دارد؟

پارچه جین کاغذی یکی از انواع پارچه لی است که ظاهری خاص و منحصر به فرد دارد. در دنیای مد و فشن از پارچه‌های زیادی برای تولید پوشاک استفاده می‌شود. پارچه جین یکی از پرکاربردترین پارچه‌ها به حساب می‌آید که پوشاک مختلفی نظیر شلوار، کت و دامن از آن تهیه می‌شود. این نوع پارچه انواع مختلفی دارد که یکی از آن‌ها پارچه جین کاغذی است. این نوع پارچه با دیگر انواع پارچه لی متفاوت است و ویژگی‌های منحصر به فردی دارد که در این مطلب به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

پارچه جین چیست؟

از محبوب‌ترین پارچه‌ها در بازار می‌توان به پارچه جین اشاره کرد. این پارچه می‌تواند انواع مختلفی داشته باشد و از الیاف‌های زیادی تولید خواهد شد. با توجه به نوع الیاف ظاهر و میزان ضخامت پارچه جین نیز تغییر خواهد کرد. پارچه جین از سال 1850 به طور گسترده در تولید پوشاک مورد استفاده قرار گرفت. در ابتدا با این پارچه فقط شلوار تولید می‌شد که تولید کنندگان آمریکایی تصمیم گرفتن که پوشاک دیگری نیز با این پارچه تولید کنند. به همین دلیل، این نوع پارچه  به جزئی از فرهنگ آمریکا تبدیل شد.

برای تولید پارچه جین از جمله پارچه جین کاغذی، باید چند مرحله طی شود. اگر این پارچه از الیاف طبیعی تولید شود، در ابتدا گیاه مورد نظر باید کشت شود. الیافی که از گیاه به دست می‌آید، در حین یک فرایند، تمیز شده و به صورت رشته‌های بلند و نازک در می‌آید. سپس با استفاده از دستگاه‌های صنعتی، به نخ تبدیل می‌شود. هنگامی که نخ تولید شد، به مرحله رنگرزی می‌رسد. در نهایت این نخ‌ها به هم بافته می‌شوند و پارچه جین به دست می‌آید.

اگر قصد خرید پارچه جین دارید همین حالا یه سر به این صفحه بزنید و انواع پارچه جین را با پایین ترین قیمت از ایران آستری خریداری کنید.

پارچه جین معمولی با پارچه جین کاغذی چه تفاوتی دارد؟

پارچه‌های جین معمولا با الیاف کتان تولید می‌شوند و در مقایسه با پارچه‌های تولید شده از پنبه از ضخامت بیشتری برخوردار هستند و سنگین به نظر می‌رسند. در سال‌های اخیر، در تولید این پارچه‌ها از الیاف پلی استر و میزان بیشتری الیاف کتان استفاده شده است. همین امر سبب می‌شود که این نوع پارچه‌ها سبک‌تر شوند. پارچه جین کاغذی نیز این گونه است و نسبت به پارچه جین معمولی بسیار سبک‌تر و خنک‌تر خواهد بود.

مزایای استفاده از پارچه جین کاغذی

مانند هر پارچه لی دیگری، پارچه جین کاغذی نیز مزایایی ارائه می‌دهد که به شرح زیر هستند:

  • خنک و سبک بودن: معمولا پارچه‌های جین ضخیم و سنگین هستند که افراد زیادی از آن‌ها در فصول گرم سال استفاده نکنند. جین کاغذی با داشتن وزنی کم، می‌تواند پوشیدن لباس‌های جین در تابستان را هم فراهم کند.
  • مقاومت بالا: با وجود نازک و سبک بودن، اما پارچه جین کاغذی بسیار محکم است و به سادگی پاره نخواهد شد. می‌توانید آن را تا مدت زیادی بدون این که آسیب ببیند استفاده کنید.
  • چروک نشدن، با وجود این که این پارچه نرم و سبک است، اما به میزان کمی چروک خواهد شد، بنابراین به اتو کردن نیازی نخواهد داشت.
  • نرم بودن: پارچه‌های جین معمولا ضخیم و زبر هستند، اما از آنجایی که افراد به دنبال پارچه‌ای لطیف هستند که پوست‌شان را اذیت نکند؛ پارچه جین کاغذی، انتخاب فوق العاده‌ای است.

کاربردهای پارچه جین کاغذی

از پارچه جین کاغذی در تهیه پوشاک زیر استفاده می‌شود:

شلوار

شلوار پر استفاده‌ترین آیتم از پارچه جین است. پارچه جین کاغذی در مدل‌های مختلفی از شلوارها به کار می‌رود. اگر هنگام خرید به مد و فشن ترند، دقت کنید متوجه خواهید شد که به دلیل سبکی و سهولت هنگام پرو از پارچه جین کاغذی در شلوارهای راسته و کوتاه استفاده زیادی می‌شود.

دامن

یکی از ترندهای سال 2023 استفاده از دامن جین بود. اگر قصد پوشیدن دامن را دارید، بهتر است که در تابستان از دامن با پارچه جین کاغذی استفاده کنید، زیرا هم سبک است و هم بسیار خنک خواهد بود. دامن‌های جین کاغذی تنوع زیادی دارند و در انواع کوتاه و بلند در بازار موجود هستند.

مانتو

یکی از بهترین مانتوهایی که در بازار موجود است و هیچ گاه هم از مد نمی‌افتد، مانتوی جین است. این مانتو به دلیل رنگ‌هایی که دارد، یکی از آیتم‌های ثابت کمد هر بانوی جوان خواهد بود. اگر هنگام پوشیدن جین‌های ضخیم حس خوبی ندارید، می‌توانید مانتو لی با پارچه جین کاغذی را امتحان کنید.

کت

در سال‌های اخیر، یکی از محبوب‌ترین ترندهای موجود، کت‌های جین بوده‌اند. این کت‌ها در انواع کوتاه و بلند به فروش می‌رسند و می‌توان با استفاده از آن‌ها استایل‌های اسپرت مختلفی ایجاد کرد. جین کاغذی در ساخت این کت‌ها نیز کاربرد دارد و می‌تواند بسیار سبک و راحت باشد.

چه کسانی می ‌توانند از شلوار جین کاغذی استفاده کنند؟

اگر به پوشیدن شلوار با پارچه جین کاغذی علاقه دارید، بهتر است که در ابتدا نوع اندام خود را بشناسید. اندام ساعت شنی مناسب‌ترین اندام شناخته شده در استاندارد جهانی است. کسانی که این اندام را دارند، معمولا می‌توانند لباس‌های مختلف را بپوشند. این موضوع در مورد شلوار هم صدق می‌کند و این افراد قادر هستند که همه مدل‌های شلوار جین را بپوشند. اگر اندام ساعت شنی دارید، بهتر است شلوارهای مام استایل و جین‌های جذب را امتحان کنید.

اندام‌های مربع شکل، کمی متفاوت‌تر هستند. با داشتن این نوع اندام ممکن است نتوانید لباس‌های مختلف را امتحان کنید. برای پوشیدن شلوار بهتر است پارچه جین کاغذی را امتحان کنید تا به بدن خود کمی انحنا بدهید. اگر اندام  کوچکی دارید و قدتان هم کوتاه است، بهتر است برای کوتاه قد نشان ندادن، از شلوار راسته با جنس جین کاغذی استفاده کنید تا قدتان به تعادل برسد. در صورتی که از شلوار فاق بلند با پارچه جین کاغذی استفاده کنید، قدتان را بلند‌تر نشان خواهد داد.

خرید پارچه جین کاغذی

از آن جایی که پارچه‌های جین بسیار پر کاربرد هستند، تقاضا برای خرید آن‌ها نیز زیاد است. مزایای پارچه جین کاغذی، بسیار بیشتر از انواع دیگر پارچه لی است، به همین خاطر در فروشگاه‌های مختلف همیشه از پرفروش‌ترین پارچه‌ها به شما می‌رود. میزان محبوبیت این پارچه به کاربردهای متنوع آن هم بر می‌گردد.

اگر قصد خرید این نوع پارچه را دارید، می‌توانید از طریق فروشگاه ایران آستری اقدام به خرید آن کنید. کافی است به سایت مراجعه کرده و محصول دلخواه خود را جست و جو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید