دانستنی, راهنمای خرید

پارچه‌ های مخصوص بهار و تابستان کدامند؟

پارچه‌ های مخصوص بهار و تابستان کدامند؟

بهترین پارچه مخصوص بهار و تابستان

پارچه‌‌های مخصوص بهار و تابستان کدامند؟ این سوال یکی از رایج‌ترین پرسش‌های بسیاری از افراد با به پایان رسیدن فصل زمستان و فروکش شدن سرمای آن است. یکی از موضوعات بسیار مهمی که در این زمان لازم است افراد به آن توجه کافی داشته باشند، خرید مناسب‌ترین پارچه به منظور تهیه لباس‌های مورد نیاز در فصل جدید است.

امروزه با گسترش فعالیت‌ کارگاه‌های تولید پارچه، انواع مختلفی از این محصولات در بازارهای مخصوص پوشاک وجود دارد که افراد می‌توانند متناسب با سلیقه خود نسبت به تهیه آن اقدام نمایند.

بسیاری از افراد ممکن است با انواع پارچه‌های خاص برای فصل بهار و تابستان آشنایی کافی نداشته و به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه باشند. فروشگاه ایران آستری قصد دارد در ادامه این مقاله اشاره‌ای به بررسی و معرفی انواع پارچه‌های مناسب برای این فصول داشته باشد.

اهمیت خرید پارچه مخصوص فصل بهار و تابستان

خرید پارچه یک تجربه ‌لذت‌بخش برای افراد است. با پایان فصل سرما و شروع بهار بسیاری از افراد تصمیم می‌گیرند که پارچه مناسب برای این فصل را تهیه کنند. بهار یکی از فصل‌هایی است که آن را اصطلاحاً فصل دو هوایی می‌نامند. این موضوع بیشتر به جهت تغییرات دمایی موجود در آن می‌باشد. لازم است که افراد برای جلوگیری از ابتلا به سرماخوردگی یا تعرق در بدن، پارچه مناسب برای این فصل را تهیه کنند. این موضوع در خصوص فصل تابستان نیز به همین منوال است و توصیه می‌شود که افراد برای کاهش میزان تعریق در بدن از پارچه‌های مناسب برای فصل تابستان استفاده کنند.

خرید پارچه در فصل تابستان باید یک تجربه کاملا خنک را برای افراد به ارمغان آورد. چرا که در این فصل دمای هوا به شدت افزایش پیدا می‌کند و تحمل گرما نیز برای افراد طاقت‌ فرسا است. استفاده از رنگ‌های روشن و شاد از جمله نکات مهمی است که افراد باید در هنگام خرید پارچه مناسب فصل تابستان به آن توجه داشته باشند. الیاف طبیعی یکی از گزینه‌های مناسب برای تهیه پارچه در فصل گرما است زیرا این دسته از محصولات ضد حساسیت نیز هستند و هیچ گونه حرارتی را به بدن القا نمی‌کنند.

انواع پارچه مخصوص بهار

پارچه‌های مناسب برای فصل بهار در انواع و اقسام مختلفی تولید می‌شوند و هر یک دارای ویژگی‌های منحصر به ‌فردی هستند. برخی از مهم‌ترین پارچه‌‌ها برای این فصل به شرح زیر است:

  • پارچه مازراتی: پارچه مازراتی یکی از انواع پارچه‌های گروه کرپ است که امروزه طرفداران بسیار زیادی را به خود جذب کرده و لباس‌های تهیه شده از آن جزء یکی از بهترین محصولات در حوزه پوشاک محسوب می‌شود. این پارچه از ضخامت مناسبی برخوردار بوده که این نکته سبب افزایش تقاضای افراد برای خرید آن شده است. همچنین داشتن خاصیت ضد چروک بودن از دیگر مزیت‌های مهم خرید پارچه مازراتی به‌شمار می‌رود.
  • پارچه میکرو: از دیگر موارد مناسب در این زمینه، پارچه میکرو است. این پارچه همچون مازراتی خاصیت ضدچروک شدن دارد و مناسب‌ترین گزینه برای فصل بهار به‌شمار می‌رود. این پارچه آب را به خود جذب نمی‌کند و تن خور بسیار جذابی دارد.
  • پارچه کتان: یکی از پارچه‌های بسیار کاربردی برای فصل بهار، پارچه کتان است که در برابر گرما و سرما دارای عملکرد متعادل است. این پارچه طول عمر و ماندگاری مناسبی داشته و شست و شوی آن بسیار راحت‌تر از سایر موارد مشابه خواهد بود.
  • پارچه‌ ابریشم: از دیگر پارچه‌های مناسب برای فصل بهار، پارچه ابریشم است. این پارچه زیبایی و جذابیت فوق‌العاده‌ای دارد و اغلب برای دوخت لباس‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از این پارچه به مراقبت احتیاج دارد و لازم است که افراد برای شست و شوی آن به راهنمای نگهداری از این پارچه توجه کنند.

انواع پارچه مخصوص تابستان

توجه به نوع پارچه برای این فصل از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چرا که اکثر افراد در این زمان تحمل گرمای شدید را نخواهند داشت.

  • پارچه ریون: یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای تهیه پارچه در فصل تابستان، ریون است. این پارچه کاملا به‌صرفه است، احساس خنکی و طراوت را به فرد القا می‌کند. این پارچه از ترکیب الیاف پنبه و الیاف مصنوعی تهیه شده که بافت سبکی دارد. جریان هوا در ریون به خوبی عبور می‌کند و هیچ‌گونه احساس تعرقی را در بدن ایجاد نخواهد کرد.
  • پارچه ابریشم: این پارچه علاوه‌بر مناسب‌بودن آن در فصل بهار، به عنوان یک گزینه پیشنهادی برای فصل گرما نیز معرفی می‌شود. این پارچه جزء یکی از محصولات لوکس و کاملا گران ‌قیمت محسوب شده و در دسته پارچه‌‌های تابستانه قرار دارد.
  • پارچه پنبه‌ای: از دیگر گزینه‌های خنک و سبک برای فصل تابستان، پارچه پنبه است. این پارچه برای کسانی که دارای حساسیت‌ هستند مناسب است.

پارچه پنبه‌ای دارای نرمی خاصی است و پس از شست و شوی آن، خیلی سریع خشک می‌شود. پارچه پنبه‌ای فوراً حالت چروک پیدا می‌کند اما استحکام بالایی در طول گذر زمان دارد.

  • پارچه جین: این پارچه برای تابستان و بهار مناسب است و معمولا استفاده از آن احساس تعرق را در بدن افراد ایجاد نخواهد کرد‌. برای استفاده از پارچه جین در فصل تابستان بهتر است که افراد جین با گرماژ پایین را انتخاب کنند که به آن جین کاغذی نیز می‌گویند. پارچه جین از استحکام و مقاومت‌ بسیار بالایی در برابر شست و شو برخوردار است.

نکات مهم در خرید پارچه های مخصوص بهار و تابستان

توصیه می‌شود که افراد برای خرید پارچه مورد نظر خود به برخی موارد مهم در این باره توجه داشته باشند. اصلی‌ترین نکات مربوط به تهیه پارچه به شرح زیر است:

  • توجه به جنس پارچه و تعیین نوع طبیعی یا مصنوعی بودن آن
  • بررسی طول عمر و ماندگاری پارچه با توجه به نیاز
  • انتخاب مناسب‌ترین رنگ برای پارچه
  • قرار دادن پارچه در معرض نور برای بررسی میزان شفافیت آن
  • توجه به ثبات رنگ در اثر شست و شوی پارچه
  • بررسی آبرفت پارچه یا کوچک‌تر شدن آن در اثر شست و شو
  • انتخاب رنگ پارچه با توجه به نوع لباس
  • بررسی نوع الیاف بکار گرفته شده در پارچه
  • توجه به طول و عرض پارچه در هنگام خرید آن
نتیجه گیری

پارچه‌‌های مخصوص بهار و تابستان دارای ویژگی‌ها و مزیت‌های مهمی هستند که افراد می‌توانند متناسب با نوع سلیقه خود آن‌ها را انتخاب کنند. توجه به نوع پارچه یکی از نکات مهم در خرید انواع مختلف پوشاک است زیرا میزان جریان یافتن هوا در پارچه و استحکام آن، به کمک این روش تعیین می‌شود. انواع مختلفی از پارچه‌های مناسب برای فصل بهار و تابستان وجود دارد و می‌توان با تهیه آن‌ها شروع فصل‌های جذاب بهار و تابستان را با استایلی منحصربه‌فرد تجربه نمود.

دیدگاهتان را بنویسید